ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد
سرخط خبرها

ادامه دیدار‌های هیئت پارلمانی ایران در کابل | وزیرخارجه طالبان: روابط ما با ایران حسنه است

  • کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
ادامه دیدار‌های هیئت پارلمانی ایران در کابل | وزیرخارجه طالبان: روابط ما با ایران حسنه است
هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که از چندروز قبل در کابل به سر می‌برند با مقامات طالبان و اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت هفت نفره نمایندگان مجلس کشورمان میهمان امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه طالبان بود. او در این دیدار گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان روابط حسنه افغانستان و ایران را بر هم بزنند.

در همین حال سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در اطلاعیه‌ای گفته است که هیئت نمایندگان مجلس در ادامه دیدارهای خود در کابل با «نورالدین عزیزی» وزیر تجارت و صنایع طالبان نیز دیدار کرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است که ترجیح افغانستان توسعه مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران و افزایش تبادل هیئت‌های بازرگانی و مناسبات تجاری است.

همچنین هیئت نمایندگان مجلس شورای اسلامی میهمان وزیر بهداشت طالبان بودند.

وزیر بهداشت طالبان در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون کمک‌های زیادی به بخش بهداشت و درمان افغانستان مبذول داشته و علاقه‌مند به تحصیل و آموزش کادر درمان افغانستان در مراکز آموزشی و درمانی مجرب در ایران هستیم.
این درحالی است که حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل در پیام‌رسان ایکس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ملل برای آموزش ماماها و پرستاران افغانستان در ایران خبرداده است.

ادامه دیدار‌های هیئت پارلمانی ایران در کابل | وزیر خارجه طالبان: روابط ما با ایران حسنه است

هیئت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران امروز در ادامه سفر کابل با شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کردند.
در اطلاعیه سفارت ایران در کابل در این‌باره آمده است: آیت الله صالحی (رئیس شورای علمای شیعه افغانستان) از توجهات و همکاری‌های ‎ایران با افغانستان قدردانی کرده است.

در همین حال روز گذشته خبرگزاری تسنیم گزارش داد که هیئت مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهایش در کابل با نورجلال جلالی، معاون اداری وزارت کشور طالبان دیدار کرد.

جلالی در این دیدار با قدردانی از چند دهه میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهجویان افغانستان گفت: خوشحالم ایران هیچ‌گاه از مهاجران افغانستان به عنوان اهرم فشار سیاسی استفاده نکرده است.

جلالی با اظهار اینکه افغانستان و ایران اشتراکات زیادی دارند، تصریح کرد: امارت اسلامی به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه همسایگان استفاده کند.

وزارت خارجه طالبان روز گذشته اعلام کرد که امنیت، مبارزه با موادمخدر، جلوگیری از قاچاق، حفاظت از مرزها و تجارت میان دو کشور از جمله محورهای گفت‌وگو میان این وزارتخانه و هیئت پارلمانی مجلس ایران بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->